Forside > Atletik, Uncategorized > MARATON: Ulige vilkår for danskerne

MARATON: Ulige vilkår for danskerne

Her til morgen er der opstået en støttegruppe for Henrik Them. Det skyldes, at han på sin blog har beskrevet, hvordan arrangørerne af London Maraton har nægtet ham retten til personlig væske undervejs i London 22. april.

Det skyldes ifølge de foreliggende oplysninger, at dén ret er forbeholdt elitefeltet i London. Og det vil sige løbere med sigte på en tid under 2.10 timer. Hvordan man så karakteriserer Them og Jesper Faurschou, der ligger i feltet mellem 2.13 og 2.17, er vist en åben sag…

Them skriver:

Væsken er et altafgørende element. Det er ikke nok bare at drikke vand på et så langt løb som maraton. Nej, man skal drikke væske med en fornuftig sukkeropløsning ellers vil man få problemer undervejs fordi ens depoter bliver tømte, og det vil medføre, at man går ned i tempo. Jeg kan selvfølgelig løbe med væsken på mig (væskebælte), men det er ikke optimalt at have ekstra 1-2 kilo at slæbe rundt med. Jeg kan også drikke den væske, der bliver stillet ud. Der vil sikkert være noget med sukker, men her vil jeg være uden chance for at vide, hvad det helt reelt indeholder, og det er heller ikke nemt at drikke af et plasticbæger med 19 km i timen. Jeg har i hvert fald ikke lært det. Jesper (min ven og konkurrent i London) har heller ikke personlig væske. Så ikke nogen forskel der.

Følg Henriks blog, og gå eventuelt ind på støttesiden på Facebook og tilkendegiv en holdning.

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Skriv et svar

