Forside > Uncategorized > Flæsk og fodbold

Flæsk og fodbold

Her til aften skal jeg ud at spise sammen med en andre gentlemen; vi har en halvårlig sammenkomst, hvor vi forud for hver halvsæson i Superligaen (i fodbold) skal forudsige, hvem der nogle måneder senere slutter som henholdsvis nummer 2, 5, 8 og 11 i ligaen.

Det er et væddemål med flere tabere end vindere, tør jeg godt afsløre. Eksempelvis skal jeg forsøge ikke at skryde for meget, når jeg sætter mig til bords og gør klar til den stegte flæsk med persillesovs og blot et enkelt glas køligt fadøl – jeg har nemlig ’vundet’, selv om det blot lykkedes mig at ramme én af de fire, jeg havde budt på før efterårssæsonen.

Som sådan er denne ’klub’ jo ikke noget specielt. Der findes masser af lignende sammenslutninger, der både har det kulturelle og det sportslige sigte intakt J – spøg til side: Fodbold i særdeleshed, og sport i almindelighed, har til alle tider været genstand for spillefugles interesse og håb om hurtig gevinst.

Den store udfordring lige nu er, at jeg i aften forventes at aflevere bud på, hvordan Superligaen så ser ud, når sæsonen 2011-2012 er slut. Lige nu er stillingen sådan:

1 – FCK 39
2 – FCN 35
3 – FCM 30
4 – AC Horsens 29
5 – AGF 29
6 – Silkeborg 26
7 – AaB 26
8 – OB 25
9 – SønderjyskE 21
10 – Brøndby 18
11 – Lyngby 12
12 – Køge 7

Altså hvis det bare var nummer 1 og 12, vi skulle tippe, så var tilværelsen jo noget nemmere. Men forårene er et mareridt – for et par år siden overhalede Randers FC fuldstændig uhørt AGF i en forårsspurt af dimensioner, og det tog, kan jeg godt afsløre, røven på alle medlemmer af klubben.

Et realistisk bud er:
2 – FCM
5 – AC Horsens
8 – Silkeborg
11 – Lyngby

Det mere frække er vel:
2 – FCN
5 – SønderjyskE
8 – Brøndby
11 – Lyngby

Jeg har ikke helt besluttet mig endnu. Men giv gerne et par bud, og så lover jeg snart at vende tilbage med, hvad jeg besluttede – eventuelt også med de andre gentlemens bud, naturligvis afleveret under skyldig hensyntagen til deres ønske om den yderste anonymitet…

Kategorier:Uncategorized Tags: , ,
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Skriv et svar

